14

misteri Highland Tower .





assalamualaikum sume .tujuan aku membuat artikel tentang Highland Tower ini adalah mengingatkan kita tentang malapetaka pertama yg plg teruk berlaku dalam sejarah Malaysia pada masa itu .dan tragedi Highland Tower yg mengorbankan sebanyak 48 nyawa telah menimbulkan pelbagai spekulasi mengapa ia boleh terjadi .bnyk pihak telah mengemukakan pendapat bahawa tanah di bawah bangunan Highland Tower tidak kukuh dan mendap .saliran bwh tanah juga menjadi punca .

antara mangsa yg terkorban adalah anak tunggal bekas Timbalan Perdana Menteri dan isterinya . punca kematian adalah traumatic asphyxia akibat tertimbus di bawah bangunan yang runtuh .sebilangan warga Korea juga turut terkorban dalam tragedi ini kerana kematian mengejut .

tp disini aku taknak sentuh fakta dan kronologi peristiwany .kita sume tau yg blok 1 di Highland Tower ni runtuh bukan runtuh mcm bese .maksud aku bangunan tu x runtuh ke bawah .malah dia runtuh menyenget .pelik kn ?aku ade research beberapa website yg mengatakan bangunan tu runtuh ade sebab-sebab yg tertentu .dan sudah tentu sebab-sebab ny bukan dtg dari sumber yg masuk akal .sume yg dibicarakan adalah buah mulut orang-orang yg duduk sekitar situ dan mangsa yg terselamat dlm tragedi tuh .

ade seorang wanita alim dari Indonesia yg bekerja sebagai org gaji .tersebut .majikan dia melayu klu x slh aku .tp dia x duduk dlm Blok 1 .maybe dia duduk dlm Blok 2 atau Blok 3 .semasa beberapa saat Blok 1jatuh menyembah bumi ,dia sempat keluar menjenguk dari tgkp masa bangunan tu runtuh .dan dia terkejut dgn ape yg dia nmpk .dia betul2 yakin yg dia nmpk 2 orang yang kelihatan alim dan warak dengan lengkap memakai serban serta jubah putih menolak dan mengoncangkan kondo tu dari tingkat bawah .ada cerita juga dia mendengar ayat-ayat suci Al-Quran berkumandang masa Blok 1 tu runtuh .dan di dalam Islam ,it's nothing impossible untuk bende2 ni terjadi .
ade jugak orang kate yg Highland Tower ni runtuh disebabkan maksiat yg dilakukan di situ .terdapat banyak perempuan-perempuan simpanan VIP yg tggl di situ .xtau la kn VIP tu sape .bkn satu dua orang .tp ramai .bnyk orang-orang kaya atau VIP yg tggl di situ .da kata kondominium kn .terdapat juga seorang pengawal keselamatan yg bekerja kt situ .dia kate bnyk sgt maksiat yg manusia-manusia dlm kondo tu dilakukan .dia hanya mampu lihat je sbb dia cume pengawal keselamatan .orang blk dlm keadaan mabuk ,bawa blk pompuan ke umah mereka ,dan yg sedihny ,majoriti penduduk di situ adalah Islam .semasa proses menyelamatkn mangsa runtuhan dijalankan ,ade satu mayat pompuan ni kaku sujud ke arah kiblat sambil mengunjung Al-Quran .nauzubillah .


aku dapat dgr cerita dari kwn aku lepas aku pegi melawat Highland Tower ni .mcm2 la dia cerita .lepas tragedi ni berlaku ,ade beberapa orang alim yg pakar dalam hal-hal makhlus ni ade buat satu tali yg diperbuat dari urat daun pisang yg diikat di sekeliling Highland Tower ni .aku x pasti betul ke x sbb mase aku pegi tu ,tali tu xde .sbb member aku ni dulu ade wawancara penduduk sekitar situ .dan penduduk-penduduk tu kate tali tu xkn bleh nmpk dan rase .tali tu dibuat sbb xnk bg bende-bende yg x elok kuar dari situ .atau bahasa kasarny makhluk-makhluk yg ada kt dlm tu .sbb selama 8 tahun Highland Tower ni terbiar ,mcm2 kejadian yg orang pegi ke sana alami .

dan ini ade cerita yg ade sebilangan anak muda yg buat research untuk mencari hantu kt situ tertangkap gamba yg sepatutnya xde objek yg x patut xde dalam gambar tuh .


gambar ni baru ditangkap pada 25 Mei 2010 pada pukul 1.30 A.M .cube perhatikan objek yg dibulatkan tuh .seolah-olah sedang mengintai ape yg diorang sedang buat .sebenarnya tiada sebarang objek seperti itu di luar .lokasi ni adalah di tingkat dua banglo yg ditinggal di sebelah Highland Tower .klu korang pergi sane ,korang mesti tau banglo mane yg aku maksudkn .menurut salah seorang dari  pada kumpulan tersebut ,dia cukup pasti xde objek tu kt luar .bila dia jenguk kt luar ,hanyalah semak-samun yg kelihatan .


sumber :ondscene.my


terdapat bnyk cerita-cerita yg menakutkan yg dialami oleh beberapa org yg berkunjung ke sini .antaranya ade seorang pemandu teksi yg mengambil penumpang pada lewat mlm .penumpang tu kate nk pegi ke Highland Tower .kebetulan pula masa tu tragedi Highland Tower baru je berlaku .jd pemandu teksi ni pon x bnyk la bende yg dibualkan dgn penumpang tuh .bila pemandu teksi tu sedar yg Highland Tower tu baru runtuh ,dia tny la watpe mlm2 buta nk pegi sane .penumpang tu ckp mase Highland Tower tu runtuh ,dua-dua belah kaki dia putus smbl dia tunjukkan kaki dia yg kudung dan berdarah .time tu mmg pemandu teksi tu mmg terkaku dan x ckp pape smbl ke destinasi 'penumpang' td nk pegi .bila da smp ,dia turun dari teksi dan merangkak-rangkak pegi ke bangunan runtuh tuh .dalam 2-3 meter ,'penumpang' yg kudung td ilang camtu .lepas tu pemandu teksi tu bawak laju smp x pikir nk pegi mane da .xtau la cite ni betul ke x an .



ade jugak sekumpulan remaja yg pegi ke situ untuk buat tinjaun kt situ .bile da smp ,diorang siapkan barang2 yg diorang nk pki .mase tgh dok siap2 kn tuh ,diorang ternampak cahaya merah melintas .pastu ilang camtu je .terus diorang masuk dlm kete pastu cabut .sbb takut sgt kot .hehe .ade jugak mase salah sorang dari kumpulan yg buat research kt situ gak ,dia nk pki hp dia .tp tgk2 bateri hp dia abis .x dpt la dia nk tgkp gamba ,record sound kt situ .bile balik ,diorang lepak kedai mamak .pastu individu yg bateri hp dia abis tu ,dia on blk hp dia .tgk2 bateri full lg .nmpk sgt la tempat tu keras an .



p/s :terpulang pada korang nk percaya atau tidak .psl aku pon x percaya sgt .tp bende2 mcm ni x mustahil kn ?ni sume kuasa Allah .

14 comments:

fadhli said...

yup :)

eensalleh said...

seram okkkkkk

xazryx said...

bese la .tmpt bnyk roh x tenteram .

Amir Izzat said...

fuh! seram gak aku baca cerita ko..huhu...betul ke? hish! meremang bulu roma nie..

xazryx said...

betul .x tipu cite ni .tp klu x caye ,try research sndr .leh kongsi same2 .HEHE .

Amy Syaquena said...

uishhh...seramnya...


jemput ke sinar raudah ye...


http://sinarraudah.blogspot.com/2010/10/gambar-bapa-memperkosa-anak.html

nurizan said...

susah jugak nak percaya tu.. kena alami sendiri ler

THE LEKAT LEKIT STORY said...

agak menarik entry ni.. Apapun Allah maha mengetahui segalanya. kewujudan makhluk2 ghaib memang kita tak dapat nafikan. Kejadian highland tower memberi seribu satu pengajaran buat semua.

xazryx said...

yes .that's rite beb .

Jet Leonhart said...

serius menyayat hati insiden cenggini, tp betol la...Allah nak tunjuk yang kita xboleh lari dari hukuman dia mahupun masa hidup ataupon di akhirat nanti. ada dokumentari mcm mana bangunan tu runtuh,tp entah la. aku pon susah nak percaya sangat.

Nurul Asyikin said...

Kawan aku baru je citer sal ni kat skoah tdi. Tak seram mne bgi aku

uryien faten said...

ahaha . boleh tahaann =='

Atie Suzy said...

aku suka cara kau bangg , takdela menunjuk sangat . anyway , tak sabar nak tengok cerita niii ><

Iefa Nazliefa said...

highland tower,sebuah tempat yng seram...tapi klu ko baca komen aku ny jaga-2 ada benda kat belakang ko.. n aku cume nak pesan.. "JANGAN PANDANG BELAKANG".. AKU SENTASA PERHATI GERAK GERI KAU!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

total di-perah .

Back to Top