raya beraya rumah kawan dan jiran lama . :D



assalamualaikum sume .sori sbb smlm x dpt nk update sbb aku penat .semalam dan ari ni aku beraya je .tatau la nape nk abis raya ni baru diorang wat makan2 yg sedap ni an .haha !so smlm aku pegi beraya umah jiran lama aku masa aku 3 tahun .umah diorang kt putrajaya .so aku ,mak ,dan adik kecik pegi la sana .da la aku ngantuk time tuh .sbb lepas pegi semayang jumaat an .so ,aku kene jd drebar mak aku sbb mak aku takut nk pegi sorang .haha !da smp putrajaya tu ,aku dok cari la presint 9 .da smp situ ,nk kene carik umah plak .pening gak pale nk carik umah diorang nih .




da smp kt umah jiran lame tuh ,mkn2 la mee goreng jap .aku x sangke la muke diorang da berubah .budak2 yg aku sll maen mase kecik2 dulu pon da laen .yg kak long da kawin ,yg abg ngah plak keje kt sarawak .yg adik2 ny da besar da pon .kjp je mase berlalu .sumpah aku x knl muke2 diorang !pastu kak long masak mee goreng .sdp gile !laki dia pon ade gak .tp ari ni abg ngah kene blk sarawak sbb da nk start keje .yg laki kak long kene blk terengganu sbb dia keje sane .so ,kak long mmg keje kt putrajaya ni .kitorang blk around kol 6 camtu .mase nk blk tuh ,of coz la jam sbb orang keje kt putrjaya pakat2 nk blk umah diorang .dgn ujan lg .pastu ade eksiden lori terbalik masa otw tu .tkt gak la .ohh .   


ari ni plak kene beraya umah kwn .4 umah kwn buat open house .aku dpt pegi 3 je sbb yg pertama terlepas sbb aku tido sedap sgt .haha .sori la papit x dpt pegi umah ko do .tido mati la aku .heh .aku bgn tido pon kol 3 .so ,aku terus siap2 nk pgi umah dadok .ni kire umah yg pertama .umah dia kt balakong .slmt aku sempat smpi sbb masa aku tepat smp dpn pintu dia ,ujan terus lebat .mmg naseb baek .dlm umah dia mmg aku bantai bnyk gak la .tp mkn nasi himpit dgn kuah kacang je .tp kuah kacang dia sdp plak .so ,aku bantai bnyk gak la td .haha !



umah kedua plak umah meor a.k.a nazz .aku pegi lepas maghrib dgn kwn2 .mak dia buat ayam rendang ,lemang dgn nasi himpit kot .tp aku bantai ayam rendang je sbb da xleh tahan .haha !sdp plak !3 ketul jela aku mkn sbb besar2 isi ny .smbl2 tu tgk match Manchester City VS Chelsea .geram plak aku sbb Chelsea main ari ni agak hambar .kalah 1-0 .aduh .geram gak .member2 sume da gelakkan aku .adoi !da selesai umah meor ,aku pegi plak berangkat ke umah seterusnya .


aku pegi umah farid kt bukit jalil .xde la jauh pon .sbb umah aku kt sungai besi .tp nek kete .dlm kete tu ade 6 orang .berhimpit la aku kt blkg dan kwn2 4 orang .tp wat2 la mcm rilek je sbb da bese nek kete pack sardin mcm tu .haha !tp kt umah farid aku x mkn pon sbb da ketat sgt perut ni .aku cume minum air je la .asalkan aku menghadirkan diri cukup la .ehe .da abis mkn pe sume tu ,diorang amik2 gamba jap .si beyla ni plak bwk DSLR .toron la dia punye kamera .haha !aku terus blk umah sbb pnt sgt .lemau pon ade gak .haha !



p/s :esok nk pegi mandi kt pangsun plak .jadual pack !ehe .    XD



1 comments:

kAziShA said...

w0w! beraya sakan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

total di-perah .

Back to Top